Forum www.thecreepers.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Świat Valoran

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.thecreepers.fora.pl Strona Główna » Biblioteka Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Świat Valoran
Autor Wiadomość
Alfabet
The Creeper



Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pe do eN z kreską
Płeć: Mężczyzna

Post Świat Valoran

Oto spis czempionów oraz opis świata Valoran. Może komuś się przyda, może kogoś zaciekawi. Wszelka pomoc, sugestie i opinie mile widziane.

MAPA VALORAN


INSTYTUT WOJNY


KRAINY:

Demacia - Miasto-Państwo

Na zachodnim wybrzeżu Valoran znajduje się ludzkie państwo-miasto, Demacia. Jest ono wzorem wszelkich cnót dla pozostałych ludzkich osad. Lud Demacii pragnie nieść innym dobrobyt i sprawiedliwość oraz poprawić tym samym los wszystkich istot mieszkających w Valoran. Uważają, że złośliwość i samolubność to choroba, którą należy wytępić ze zbiorowej psychiki ludzkości. Spodziewa się, że ci, którzy przybywają do Demacii i osiedlają się w granicach państwa-miasta, będą podzielać ideały i cnoty obywateli. Ci, którzy usiłują żerować na innych, szybko poddawani są ostracyzmowi... lub spotyka ich jeszcze gorszy los.
Życie w Demacii nie jest jednak utopią. Ponieważ Demacianie uważają się za stróżów moralności Valoran, podejmują iście drakońskie środki, aby upewnić się, że ich kodeks jest przestrzegany przez wszystkich mieszkańców państwa-miasta. Wszelkie przestępstwa są surowo karane; w Demacii nie ma miejsca na występki. Niektórzy krytycy miasta-państwa (pozwalający sobie na wygłaszanie ocen z bezpiecznej odległości) uznają to za przejaw wrodzonej hipokryzji. Demacianie zaś argumentują, że wymiar sprawiedliwości jest łaskawy i feruje łagodne wyroki. Wszyscy mogą liczyć na sprawiedliwy osąd i wzięcie pod uwagę okoliczności przestępstwa. Choć inni krytykują czasem surowość demaciańskego prawa, mieszkańcy miasta-państwa trwają przy swoich przekonaniach.
Demacia to jedyne państwo w Valoran, w którym panuje monarchia konstytucyjna. Król Demacii jest głową państwa, a rada wyłaniana w wyborach to ciało legislacyjne. Chociaż władza królewska jest silna, w ryzach trzyma ją, przynajmniej częściowo, Demciańska Rada. Aktualny król Demacii, Jarvan III (znany też jako Jarvan Tarcza Światła Trzeci), współpracuje z Radą, aby upewnić się, że świętość miasta-państwa pozostanie nieskalana. Od czasów Jarvana I w Demacii nie wszczęto żadnej rebelii ani nie nastąpił jakiś przewrót. Król jest nie tylko politycznym przywódcą państwa-miasta, ale też głównodowodzącym jego wojsk.
Demaciańska armia jest jedną z najsilniejszych w całym Valoran i do niedawna była jedyną formacją, zdolną przedstawić się zapędom machiny wojennej, jaką jest Noxus. To drugie miasto jest zaprzysięgłym wrogiem Demacii od czasów założenia obu osad setki lat temu. U podłoża konfliktu leżą różnice moralne. Ponieważ filozofia Demacii i Noxus różni się od siebie niczym dzień i noc, nic dziwnego, że Demacia uznaje potęgę swoich wojsk za gwarant bezpieczeństwa. Każdy Demacianin musi odbyć przynajmniej trzyletnią służbę wojskową. Nawet po tym, jak minie ten okres, większość mieszkańców pozostaje w aktywnej rezerwie.
Demacia jako jedna z pierwszych wsparła League of Legends, mimo, że jej celem było raczej osłabienie zagrożenia ze strony Noxus niż troska o stabilność planety. Miasto wysłało najlepszych adeptów magii do Institute of War, z czego część została potężnymi przywoływaczami. Demacia dobrze radzi sobie na Fields of Justice, dzięki czemu zdołała zmniejszyć ogromne wydatki, przeznaczane dotąd na utrzymanie wojsk. Armia demacjańska po wejściu do League jest równie silna, co zawsze, lecz przeobraziła się z wojsk inwazyjnych, gotowych odbić podbite przez Noxian tereny, w prawdziwy bastion, pilnie strzegąc podlegających jej terenów.
Demacia to prawdziwy symbol nadziei dla ludzkości. Miasto nawet swym wyglądem stara się potwierdzać oddanie ideałom. Jest nieskazitelnie czyste, a wysokie wieże sięgają ku niebom. Do najczęściej używanych materiałów należy biały kamień i marmur. Na budynkach majestatycznie łopoczą flagi miasta, zaś mury miejskie wydają się promieniować potęgą i szlachetnością. Większość miasta zbudowana jest na wzniesieniu, górującym nad pobliskim wybrzeżem.

Rdzenni Czempioni:
- Galio, Wartownik Smutku
- Garen, Potęga Demacii
- Jarvan IV, Wzorzec Demacii
- Lux, Dama Światłości
- Xin Zhao, Seneszal Demacii

Noxus - Miasto-Państwo

Ludzkie państwo-miasto Noxus, znajdujące się na dalekim środkowym wchodzie Valoran, jest uznawane za moralną opozycję Demacii. To osada, w której silni fizycznie i umysłowo osiągają władzę wszelkimi sposobami, nie bacząc na konsekwencje ponoszone przez innych ludzi. Obywatele Noxus zasadniczo pochwalają tę filozofię, uważając łaskawość i współczucie za objawy słabości. Siła rodzi siłę, jak mawiają mieszkańcy tego miasta. Wydaje się to okrutne, jednak nie panuje tu chaos. Jak to zwykle bywa w przypadku ludzkości, Noxus to praworządne państwo-miasto, gdzie zasady chronią obywateli przed niebezpieczeństwem... a przynajmniej ze strony równych statusem. Jednak w Noxus prawo chroni tych, którzy mają władzę, o wiele lepiej niż bezsilnych.
Państwem-miastem rządzi organ, zwany Najwyższym Dowództwem, który przewodzi też siłom zbrojnym. W Noxus wojsko kontroluje politykę; nie istnieje rozdział między nią a wojną. Wiecznie młodo wyglądający Naczelny Wódz, generał Boram Darkwill, rządzi Noxus od wielu lat. Generał Darkwill przekroczył już przeciętny dla człowieka czas życia; krążą plotki, że przy życiu utrzymuje go nekromancja. To całkiem rozsądny wniosek, biorąc pod uwagę fakt, że przewodził najwyższemu dowództwu jeszcze przed okresem panowania demacjańskiego króla Jarvana I. Jego żądza władzy i podbojów sprawiła, że Noxus stał się koszmarnym zagrożeniem dla sąsiadów.
Inne ludzkie osady okazują raczej przychylność w stosunku do nieludzi, lecz Noxianie uchodzą za ksenofobów. Nieludzie są w najlepszym razie niemile widziani w tym państwie-mieście. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy dana istota przysłuży się miastu lub wzbudzi w jego mieszkańcach strach. Ludzie, podróżujący i emigrujący do Noxus są w niewiele lepszej sytuacji. Oni także muszą dowieść swojej przydatności bądź przerazić swych wrogów.
Przymusowa służba wojskowa trwa sześć lat, a wszyscy mieszkańcy pozostają w rezerwie aż do starości. Najwyższe Dowództwo rezerwuje sobie prawo powołania członków społeczności do czynnej służby, niezależnie od wieku. Służący w wojsku stają się w Noxus obywatelami wyższej kategorii, wobec czego wielu mieszkańców utrzymuje ten stan przez ponad dziesięć lat. Armia zawsze ma coś do roboty, nawet biorąc pod uwagę quasi-pokój, który panuje ostatnio między miastem a jego największym rywalem, Demacią.
Noxjańskie Najwyższe Dowództwo nie zdecydowało się sprzeciwić utworzeniu League of Legends, a nawet udzieliło niechętnego wsparcia organizacji. Dla dobrze poinformowanych było jasne, że tak się stanie; opór wobec League, zwłaszcza że większość Valoran popierała jej założenie, byłby samobójstwem. Wspierając jej stworzenie, Noxus osiągnął dwa cele. Po pierwsze, między miastem a Demacią zapanował wymuszony pokój. Pozwoliło to na skierowanie swych wysiłków na inne tereny; jednak lista podbojów od czasu uformowania League nie jest imponująca. Po drugie, Noxus skierował wielu utalentowanych magów do League, co mogło zapewnić sukcesy w starciach z Demacianami. Do dziś wojna z Demacią wydaje się nie mieć końca. Konflikt między dwoma państwami przeniósł się w dużej mierze na Fields of Justice, dzięki czemu Noxus poświęca nań mniej zasobów ludzkich i materiałów. Chociaż strona przeciwna znalazła trochę wytchnienia, Noxus wykorzystał tę sytuację w pełni, nie musząc się obawiać widma żelaznej pieści Demacii.
Noxus przypomina swych mieszkańców - miasto jest mroczne i ponure. Zostało zbudowane na granitowej górze, a jego spora część leży pod ziemią. Nowe budynki wznoszone są na tym wzniesieniu lub wydrążane w nim. Noxus okala ogromna fosa, wypełniona wiedźmią miksturą okropnych, śmierdzących płynów. Dzięki niej można odciąć dostęp do miasta, poza kilkoma świetnie strzeżonymi punktami. Na czubku granitowej góry znajduje się kwatera główna Najwyższego Dowództwa; budynek, widziany z oddali przypomina ludzką czaszkę. Poza murami miasta żyją Noxianie, którzy są zbyt ubodzy (lub mają zbyt wiele szczęścia), by mieszkać w środku.
Podziemia Noxus zajmują prawie tyle samo terenu co powierzchnia. Znajduje się tam wiele sklepów, gospód i mieszkań, które tworzą szemrany światek tego państwa-miasta. Są tu też największe lochy na całej Runeterrze. Wielu szlachciców objęło w posiadanie labirynty rozciągające się pod miastem.

Rdzenni Czempioni:
- Annie, Mroczne Dziecko
- Cassiopeia, Wężowe Objęcie
- Katarina, Złowrogie Ostrze
- LeBlanc, Mistyfikatorka
- Sion, Nieumarły Czempion
- Sivir, Bitewna Mistrzyni
- Swain, Mistrzowski Taktyk
- Urgot, Duma Katów
- Vladimir, Szkarłatny Żniwiarz

Ionia - Wyspiarskie Królestwo

Rdzenni Czempioni:
- Akali, Pięść Cienia
- Irelia, Wola Ostrzy
- Karma, Oświecona
- Kennen, Serce Nawałnicy
- Master Yi, Szermierz Wuju
- Shen, Oko Zmierzchu
- Sona, Specjalistka Strun
- Soraka, Dziecię Gwiazd
- Udyr, Duch Zwierzęcia

Yordle Land - Kraj Yordlów
Stolica: Bandle City
Rasa: Yordle

Rdzenni Czempioni:
- Amumu, Smutna Mumia
- Corki, Śmiały Bombardier
- Heimerdinger, Czczony Wynalazca
- Poppy, Żelazna Ambasadorka
- Teemo, Zwinny Skaut
- Tristana, Megling-Kanonier
- Veigar, Malutki Mistrz Zła

Zaun - Miasto-Państwo

Rdzenni Czempioni:
- Blitzcrank, Wielki Parowy Golem
- Dr. Mundo, Szaleniec z Zaun
- Fiddlesticks, Zwiastun Zagłady
- Janna, Szał Burzy
- Singed, Szalony Chemik
- Twitch, Szczur Plagi
- Warwick, Łowca Krwi

Freljord - Miasto-Państwo

Rdzenni Czempioni:
- Anivia, Płaczący Feniks
- Ashe, Lodowa Łuczniczka
- Nunu, Jeździec Yeti

Piltover - Miasto-Państwo

Rdzenni Czempioni:
- Caitlyn, Szeryf Piltover
- Ezreal, Rozrzutny Odkrywca

Bilgewater - Miasto-Państwo

Rdzenni Czempioni:
- Gangplank, Plaga Mórz
- Miss Fortune, Łowczyni Nagród

Shadow Isles (Wyspy Cienia) - nieznane wyspy Valoran

Rdzenni Czempioni:
- Evelynn, Owdawiacz
- Mordekaiser, Mistrz Metalu

Pustynia Shurima - rejon pustynny

Rdzenni Czempioni:
- Malzahar, Prorok Pustki
- Nasus, Opiekun Piasków
- Rammus, Pancernik
- Renekton, Rzeźnik Piasków

Howling Marsh (Wyjące Moczary) - rejon bagienny

Rdzenni Czempioni:
- Karthus, Piewca Śmierci

Icathia

Rdzenni Czempioni:
- Kog'Maw, Paszcza Otchłani

Kumungu - rejon dżungli

Rdzenni Czempioni:
- Nidalee, Bestialska Łowczyni

Góra Gargantuan
"Wysoko ponad chmurami na Górze Gargantuan mieszka dzielne plemię ludzi znanych jako Stanpar, którzy nadal czczą walkę i wojnę jako przedostatnie formy sztuki"

Rdzenni Czempioni:
- Pantheon, Rzemieślnik Wojny

Urtistan

Rdzenni Czempioni:
- Zilean, Kustosz Czasu

Lokfar - dalekie królestwo za Morzem Zdobywcy (Conqueror's Sea)

Rdzenni Czempioni:
- Olaf, Berserk

Monolit
"Istnieje świat pełnej harmonii, gdzie wszystko jest częścią całości. Monolit jest esencją wszystkiego, a jego mieszkańcy są pojedynczymi elementami całości."

Rdzenni Czempioni:
- Malphite, Opoka Monolitu

Void (Pustka) - Inny wymiar
"Jest takie miejsce między wymiarami, pomiędzy światami. Jednym jest ono znane jako Zewnątrz, innym jako Nieznane. Dla tych, którzy jednak naprawdę wiedzą, nazywa się Void (Pustka). Pomimo nazwy, Void (Pustka) nie jest pustym miejscem, ale raczej domem niewypowiedzialnych rzeczy - okropieństw nieprzeznaczonych dla ludzkich umysłów."

Rdzenni Czempioni:
- Cho'Gath, Postrach Pustki
- Kassadin, Piechur Pustki

The Twisted Treeline - jedno z miejsc rozgrywek meczów Ligi w okolicach Piltover i Zaun

Rdzenni Czempioni:
- Maokai, Pokręcony Ent
- Nocturne, Wieczny Koszmar

Plemiona, banici, nomadzi, pustelnicy - innymi słowy, wszyscy, których pochodzenie nie jest znane lub go nie posiadają:
- Alistar, Minotaur - pochodzi z plemienia minotaurów spod Wielkiej Bariery.
- Gargas, Zabijaka - zamieszkiwał niegdyś okolice Wielkiej Bariery na południe od Noxus.
- Jax, Arcyzbrojmistrz - wiadomo o nim tylko tyle, że był najemnikiem. Nieznane jest miejsce pochodzenia.
- Kyle, Wyrocznia Sprawiedliwości - pochodzi z innego świata, w którym cały czas trwa starożytny konflikt.
- Morgana, Upadły Anioł - pochodzi z innego świata, w którym cały czas trwa starożytny konflikt.
- Ryze, Niecny Mag - wiadomo o nim tylko tyle, że dużo podróżował w poszukiwaniu magicznej wiedzy. Nieznane jest miejsce pochodzenia.
- Shaco, Demoniczny Błazen - wiadomo o nim tylko tyle, że jest demonicznym mordercom, którego niesławne czyny znane są w całym Valoran. Nieznane jest miejsce pochodzenia.
- Taric, Rycerz Klejnotów - pochodzi z dalekiego świata.
- Trundle, Przeklęty Troll - pochodzi z plemienia trolli ze szczepu Ruhgosk.
- Tryndamere, Barbarzyński Król - pochodzi z koczowniczych plemion nomadów.
- Twisted Fate, Mistrz Kart - wywodzi się z cygańskiego klanu, swego czasu zgłębiał półświatek Demacii i Noxus uprawiając hazard.

WIĘZY RODZINNE W LIDZE:
Rodzeństwa:
- Kyle, Wyrocznia Sprawiedliwości & Morgana, Upadły Anioł
- Katarina, Złowrogie Ostrze & Cassiopeia, Wężowe Objęcie
- Garen, Potęga Demacii & Lux, Dama Światłości
- Nasus, Opiekun Piasków & Renekton, Rzeźnik Piasków

Triumwirat Ninja:
- Shen, Oko Zmierzchu
- Kennen, Serce Nawałnicy
- Akali, Pięść Cienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alfabet dnia Sob 18:27, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 31 razy
Nie 16:42, 16 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.thecreepers.fora.pl Strona Główna » Biblioteka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin